Olika bett

Har kommit på mig själv att jag har ridit med mycket olika bett nu på sistone. Hackamoret hoppar jag med nu och det känns bra! Han kan bli lite stark och krulla ihop sig men då tar jag bara upp huvudet. I torsdags gick det väldigt varierat från dåligt till riktigt bra. Fick till världens språng på sista oxern och kändes som Cristo plötsligt blev en 170 cm hög häst. Sen körde vi mycket kontroll på att länga och korta galoppsprång, skitbra träning.
Men tillbaka till betten. Fick testa Agnes D-ring bett igår när jag red ut men det var verkligen inget för Cristo... Innan det testa jag ett pee wee bett i dressyren, och det var verkligen något! Lugn och stabil kändes han. Ska fråga att få testa det igen. Så synd att de är så dyra bara.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback